Драгічынскі раённы выканаўчы камітэт

Драгічынскі раённы выканаўчы камітэт
Галоўная // АДНО АКНО // Парадак падачы заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак падачы заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. № 271.

Ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме прадугледжвае прадастаўленне заяўнікам магчымасці:

- падачы (водгуку) заявы на ажыццяўленне АП з дапамогай адзінага партала электронных паслуг (ЕПЭУ);

- атрыманне адміністрацыйнага рашэння (паведамлення аб адміністрацыйным рашэнні) у асабістым кабінеце на ЕПЭУ.

Згодна з Законам аб асновах адміністрацыйных працэдур, у электроннай форме таксама прадугледжана падача (водгук) адміністрацыйных скаргаў.

Перавод адміністрацыйных працэдур у электронную форму ажыццяўляюць дзяржаўныя органы, да кампетэнцыі якіх адносіцца правядзенне (рэалізацыя) дзяржаўнай палітыкі ў сферы грамадскіх адносін, якія ўзнікаюць пры ажыццяўленні той ці іншай адміністрацыйнай працэдуры (кампетэнтны орган).

Пералік кампетэнтных органаў вызначаны Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14.07.2017 № 529 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме".

Адзіны партал электронных паслуг - падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая з'яўляецца адзіным пунктам падачы (водгуку) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (паведамленняў) аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (водгуку) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.

Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яе доступу:

- без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі;

- з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленай асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара ўстанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;

- з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа якога выдадзены рэспубліканскім цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.

Унікальны ідэнтыфікатар - гэта спецыяльны лагін (імя ўліковага запісу грамадзяніна) і пароль - сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг.

Для атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара грамадзянін звяртаецца з пісьмовай заявай аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара па ўстаноўленай форме.

Пры звароце грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.

Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць указаныя ў заяве даныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфарміруе ўнікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманнi паведамлення пацвярджаецца подпiсам грамадзянiна.

Крок 1:

Каб увайсці ў асабісты кабінет, запатрабуецца ўвесці атрыманы лагін і пароль. Для гэтага - націснуць кнопку "Уваход" і выбраць раздзел "Уваход па ўнікальным ідэнтыфікатару".

Крок 2:

У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал. Электронная заява запаўняецца ў асабістым кабінеце.

Крок 3:

Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны код - нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны від квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 4:

Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме.

Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры».
 

Карысныя спасылкі